Mamy rok 2008, G-Power M5 Hurricane osiąga prędkośc maksymalną 367,4 km/h i tym samym zostaje okrzyknięty najszybszym sedanem świata detronizując Brabusa EV12. Staje się to możliwe dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania w silniku BMW M5 i osiągnięciu mocy 750 koni.
Ale spece z G-Power nie powiedzieli jeszcze wtedy ostatniego słowa...Mamy rok 2010 i światło dzienne ujrzało nowe dziecko niemieckiego tunera – G-Power M6 Hurricane. Auto ma ten sam silnik, pochodzący z M5 e60 z jedną jakże istotną zmianą – osiąga on teraz aż 800 koni. Moc niesamowita, pytanie tylko po co to komu? Dla speców z G-Power odpowiedź jest prosta- żeby osiągnąć jeszcze większą prędkość i zrobić z M6 Hurricane najszybsze 4-drzwiowe coupe na świecie.
Oczywiście, żeby móc marzyć o takim wyniku konstruktorzy musieli się niemało nagimnastykować pod maską. Udało się zwiększyc moc poprzez rozwinięcie już istniejącego w M5 systemu doładowania. Zasysane powietrze, które jest wstępnie sprężane wewnątrz dwóch turbin jest chłodzone poprzez specjalny podwójny system G-Power, który został wykończony w charakterytycznym dla marki pomarańczowym kolorze. Ten złożony aluminiowy system zastąpił standardowy filtr powietrza i dzięki krótkim wlotom powietrza zapewnia tak samo dynamiczne reakcje jak standardowy silnik ale ze znaczącym wzrostem momentu obrotowego.
Podzespoły dziesięciocylindrowego silnika zostały zastąpione poprzez stworzone specjalnie dla tego modelu lekkie,wyczynowe kute tłoki o niższej wartości sprężania i zwiększonej sztywności. Poza zastosowaniem prawie wyczynowych elementów jednostki, podkręcono również elektronikę. Dało to możliwośc uzyskania 800 koni w przedziale 7,500-8,000 obrotów oraz maksymalny moment 800Nm przy 5000 obrotów.
Dzięki temu nie tylko prędkośc maksymalna M6 Hurricane jest na niebotycznym poziomie. Dwutonowe coupe przypiesza do pierwszej setki w czasie poniżej 4,35 sekundy, druga setka jest na liczniku juz po 9,5 sekundy a 300 km/h osiaga po 24,5 sekundy. Naprawdę imponujące!!! Takie osiągi to superliga takich maszyn jak Enzo.
Jednakże aby utrzymać na drodze tak mocne auto, G-Power musiał ingerować w aerodynamikę. M6 Hurricane dostał specjalny przedni zderzak wykonany ze stopów lekkich oraz tylny spoiler zwiększający siłę docisku przy dużych prędkościach.
Auto porusza się na 20sto calowych felgach G-POWER SILVERSTONE CLUBSPORT obutych w opony 255/35 ZR 20 z przodu i 285/30 ZR 20 z tyłu. Również i w tym przypadku priorytetem były osiągi czego dowodem jest waga nowych, potężnych kół, nie większa od zestawu seryjnego.
Kolejne zmiany to zastosowanie sportowego zawieszenia G-POWER z możliwością adaptacji wysokości oraz jakże ważne przy tak szybkim aucie wyczynowy zestaw hamulców.
Oczywiście G-POWER zadbał o to aby auto odróżniało się od standardowej M6 w środku. Znajdziemy w nim wyskalowany do 400km/h licznik, deskę rozdzielczą wykończoną panelami z tworzyw sztucznych oraz sportową kierownicę obszyta specjalną skórą Kjerba Nappa.
Tylko jaka jest odpowiedź na najważniejsze pytanie, jak szybko jest w stanie pojechać M6 Hurricane??? Czy trud mechaników z G-POWER opłacił się???
372km/h powinny mówić same za siebie!!!
Tomasz Kruczkowski
Turbina nic nie spreża.
OdpowiedzUsuń